Вівторок
14.08.2018
11:23
Вітаю Вас Гість
RSS
 
ДНЗ "Світлячок"
Головна Реєстрація Вхід
Батьківська сторінка »
Меню сайту

Наше опитування
Як ви оцінюєте навчально-виховну роботу ДНЗ?
Всього відповідей: 43

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

...

Форма входу

                 ГОЛОВНІ  ПРАВИЛА  ДЛЯ  БАТЬКІВ

 

 

   1. Любіть свою дитину! Радійте з її присутності,сприймайте її такою, як вона є,не ображайте,не принижуйте її, не підривайте упевненості в собі,не піддавайте несправедливому покаранню,не позбавляйте своєї довіри, постійно спілкуйтеся з нею.

   2. Прислухайтеся до своєї дитини, намагайтеся почути й зрозуміти її. Не обов язково погоджуватися з точкою зору дитини, проте завдяки батьківській увазі до її проблем дитина відчує свою значимість і людську гідність.

   3. Оберігайте свою дитину! Учіть її правилам збереження здоров я. Захищайте від фізичних і душевних небезпек,жертвуючи задля цього власними інтересами та ризикуючи власним життям.

   4. Будьте взірцем для своєх дитини! Прищеплюйте повагу до традиційних гуманних цінностей і самі живіть згідно з ними.

   5. Розмовляйте з дитиною українською мовою! Грайтеся з нею.Приділяйте дитині якомога більше часу,Спільно читаючи книжки, журнали,співаючи пісні,переглядаючи дитячі фільми,відвідуючи вистави, концерти, зоопарки, мандруючи рідним краєм.

   6. Працюйте зі своєю дитиною! Спрямовуйте її зусилля, коли вона допомагає вам ( вдома, у саду, на городі ).

   7. Сприяйте дитині в набутті життєвого досвіду – хай навіть не завжди безболісного, зате самостійного.

   8. Покажіть дитині можливості і межі людської свободи.Навчіть її стримувати нереальні та шкідливі бажання.

   9. Із розумінням ставтеся до міркувань та оцінок дитини, на які вона здатна у своєму віці, відповідно до рівня свого розвитку й життєвого досвіду.

   10. Спонукайте дитину до переживань,які матимуть цінність спогадів. Нехай враження від материнської й батьківської любові,від щасливого дитинства зігрівають її все життя.

   11. Вирішуйте справи спільно з дитиною або ж надавайте їй можливість приймати самостійні рішення: дитина охочіше підкорюється тим правилам, які встановила сама. При цьому ми не заперечуємо, що певні рішення можуть приймати лише батьки. Але нехай дитина матиме право вибору, щоб рости самостійною.

   12. Не осмикуйте дитину зопалу.Зупиніться й проаналізуйте,чому вона чинить саме так, а не інакше, і про що це свідчить.

   13. Подумайте, у чому полягає складність ситуації, в яку потрапила дитина? Чим ви можете допомогти їй у конкретній ситуації?

   14. Не соромтеся демонструвати дитині свою любов. Нехай зрозуміє, що ви любитимите її за будь-яких обставин.

                     

 

                              ГОВОРЯТЬ ДІТИ

 

    На занятті в старшій групі «Калинка» по ознайомленню з довкіллям.

     Співробітник ДАІ проводить бесіду по закріпленню правил вуличного руху.

-         Діти, де потрібно переходити вулицю? Так, у спеціальних місцях, де намальована зебра. А якщо немає знаків, як ми будемо переходити вулицю?

-         Будемо нарушать!  (Діма Г.)

 

Віолета Ч.            Парасоля   - кабізон

                               Пакет         - капет

                               Голуб         - губил

 

Саша Я.                Капюшон -   пупушон

 

 

     

   

                                КОНСУЛЬТАЦІЇ

 

                  Для батьків новачків ДНЗ.

 

          ВІКОВІ  КРИЗИ  ДОШКІЛЬНЯТ

 

 

  Вікові кризи – умовне найменування перехідних моментів від одного вікового етапу до іншого. Іноді такі періоди називають негативним результатом зіткнення особи,що розвивається,із соціальною дійсністю.

Психічний розвиток дитини здійснюється за допомогою зміни стабільних і критичних періодів; у рамках стабільного періоду визрівають психічні новоутворення , які актуалізуються у віці критичному.

   Криза 3 років – усвідомлення власного «Я». Вона є найголовнішою і найскладовішою протягом усього періоду дорослішання.Пізніше ця криза повториться на новому витку в підлітковому віці і , звичайно ж ,із новою метою. До 3 років ваша дитина уявляє себе з мамою єдиним цілим – іще дуже міцні «нитки» періоду вагітності і годування грудьми. Вона вже відокремлена фізично , але ще не відокремлена психологічно від людей, що оточують її.Але на порозі 3 років дитина раптом розуміє, що мама –це одна людина ,а вона сама абсолютно інша.Перебудовується соціальна позиція дитина по відношенню до її оточення , до авторитету матері й батька. Вона починає прагнути самостійності.У цьому віці найчастіше можна почути від дітей «я сам, пусти» і т. д. Необхідно надати маленькій людині ту самостійність,до якої вона прагне. Природно, під невсипущим контролем.Відмінною ознакою цієї вікової кризи виступає ознака неслухняності: дитина не робить це саме тому,що її про це попросили.

 

          ПОВЕДІНКА БАТЬКІВ ПІД ЧАС КРИЗ

 Не варто надавати великого значення упертості та примхливості. За дитину не хвилюйтеся,лише візьміть це до відома.

   Коли дитина капризує,намагайтеся бути поряд,щоб вона бачила, що ви її чуєте.

    У цей час дитині марно щось доводити.Лаяти її немає сенсу, ляпанці ще сильніше її розбурхають.

     Поведінка з дитиною має бути послідовною.Якщо ви сказали «ні», будьте стійкі.

    Стримуйте себе навіть тоді,коли дитина вередує або проявляє впертість у громадських місцях.Тут допоможе одне: треба взяти дитину за руку і відвести геть.

    Не намагайтеся залучати сторонніх: «Подивіться, який неслухняний хлопчик! Може, хтось його візьме собі...» Пам ятайте, істеричність і примхливість розрахована на глядачів.

   Відволікайте дитину від негативних переживань,переключайте її увагу на позитивні емоції.

   Ладнати з дитиною – це мистецтво, цьому необхідно вчитися, тут вам допоможуть фантазія, гумор, ігри, різні вправи і доброзичливе спілкування з дитиною.

   Пам ятайте,що під час кризи головне не в тому,як вона протікає, а в тому,до чого вона призводить.Отож основне ваше завдання – підтримувати прояви нового в поведінці дитини: вольові зусилля, самостійність, гордість за досягнення.

 

 

 

 ПОРАДИ  БАТЬКАМ  ВИХОВАНЦІВ СТАРШОЇ ГРУПИ ДНЗ    

                   (відповідно до програми розвитку дітей

              старшого дошкільного віку «Впевнений старт»)

 

                                    Фізичний розвиток

 

- дотримуйтеся розпорядку дня, санітарно-гігієнічних вимог та правильного харчування;

- будьте для дітей прикладом у дотриманні культурно-гігієнічних навичок;

- частіше розмовляйте з дітьми про корисні та шкідливі звички, попередження захворювань – все, що стосується здорового способу життя і поведінки у несприятливих, екстремальних ситуаціях; підкріплюйте ці розмови прикладами із власного життя і життя інших членів родини, близьких людей, ситуаціями із літературних творів, улюблених дитячих фільмів тощо;

- облаштуйте у квартирі фізкультурний куточок;

- щоденно разом із дітьми виконуйте ранкову гімнастику, здійснюйте загартувальні процедури; регулярно виходьте на прогулянки;

- залучайте дітей до виконання основних рухів — вправляйте у ходьбі, бігу, стрибках, повзанні, лазінні, киданні, дотриманні рівноваги тощо;

- разом з дітьми здійснюйте пішохідні прогулянки, туристичні походи;

- грайте в рухливі та спортивні ігри;

- катайтеся разом з дітьми на санчатах, ковзанах, лижах; велосипедах, роликах; грайте у бадмінтон, теніс, футбол, баскетбол, хокей; ігри з м’ячем; стрибайте на скакалці; плавайте та грайте на воді;

- беріть участь разом з дітьми у проведенні свят, розваг, днів здоров’я, зборах, конференціях, лекціях з питань здоров’я, фізичного виховання дітей, організованих у дошкільних навчальних закладах;

- відвідуйте спортивні змагання, що відбуваються у вашому місті, селищі; підтримуйте дитину в її спортивних уподобаннях.

 

                               ПІЗНАВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК

 

- створюйте умови та підтримуйте пізнавальні інтереси дитини, забезпечуючи розвиток її природних здібностей та нахилів, задовольняючи пізнавальні потреби;

- збагачуйте обізнаність дитини про довколишній світ новою інформацією про предметне, природне, соціальне довкілля, світ гри, мистецтва, саму себе;

- пізнавайте, досліджуйте світ разом з малюком: обговорюйте, читайте, експериментуйте та ін. Заохочуйте прагнення збагачуватись новими і корисними знаннями завжди і всюди. Наприклад, оформіть передплату пізнавального дитячого журналу, запишіться до дитячої бібліотеки тощо;

- залучайте до перегляду та прослуховування радіо — і телепередач пізнавального напрямку, обговорюйте побачене й почуте в родинному колі;

- частіше бувайте з дітьми на природі (парк, ліс, річка), відвідуйте зоопарк, ботанічний сад, музеї, вистави дитячих театрів, дійства громадських свят, виставки квітів, тварин тощо;

- залучайте дітей до догляду за рослинами (квітник, сад, город) та тваринами (птахами, рибками, земноводними та іншими домашніми улюбленцями); за бажанням, обладнайте акваріум, влаштуйте квітник, город на підвіконні;

- заохочуйте до активного розв’язання завдань пізнавального, пошукового, логічного характеру, наприклад, загадок, ребусів, кросвордів та ін.;

- спільно з дітьми складайте усні й письмові листи, листівки для близьких родичів і друзів, оформляйте плакати, газети-стіннівки з привітаннями, розповідями про цікаві, значущі події тощо;

- виховуйте у дошкільника почуття родинності: любові і шани до батьків та родичів, пам’яті про покоління роду, вдячності до праці рідних, поваги до старших, турботи про молодших;

- забезпечуйте можливість активної участі дітей у підготовці та святкуванні днів народження, ювілеїв, днів пам’яті, календарно-обрядових свят; здійсненні подорожей; разом з дітьми виготовляйте подарунки, привітання, готуйте святкові виступи, колекціонуйте та ін.

- за можливістю, вдома облаштуйте родинний куточок, в якому розмістіть «дерево роду», фотографії та відео сімейних подій, рукотворні вироби тощо;

- вчіть малюків усвідомлювати себе як частку сім’ї, дитячої спільноти у навчальному закладі, відповідальну особистість у світі природи, людину серед інших – у суспільстві на прикладі власної активної життєвої позиції;

- формуйте основи логічного мислення, вчить дитину висловлювати власну думку на основі розумових висновків;

- активно виявляйте патріотичні почуття, громадянську позицію; гордість за свою родину, батьків, рідне місто, село, Україну; подавайте гідний приклад втілення понять «порядок», «безпека», «природоохоронна робота» у практичне життя дитини та родини;

- створюйте спеціальне розвивальне середовище, яке б сприяло використанню набутих знань, вмінь та навичок з логіко-математичного розвитку в родинному побуті дитини;

- формуйте елементарні економічні уявлення дитини за допомогою залучення до планування сімейного бюджету (планування витрат, обговорення вартості речей та ін.);

- виховуйте почуття вдячності до праці інших людей, бережливого ставлення до природи, речей.

 

 

МОВЛЕННЄВИЙ РОЗВИТОК

 

 Якомога більше спілкуватися з дітьми, розповідати їм і читати художню, пізнавальну літературу. Збагачувати досвід дітей позитивними враженнями під час прогулянок, екскурсій, цікавих спостережень у соціальному, культурному і природному довкіллі. При цьому враховувати пізнавальні інтереси й переваги своїх дітей. Детальніше зупинятися на об’єктах і явищах, які привабили дитячу увагу найбільше.

 Розповідати дітям про себе (своє навчання, роботу, захоплення), про родичів (де живуть, ким працюють, ким доводяться дитині, які мають чесноти та інше) та людей, які оточують дитину за межами сім’ї. Частіше ділитися з дітьми спогадами про минуле, дитинство дорослих, улюблені ігри, друзів дитинства, цікаві чи складні життєві ситуації. Пропонувати дітям пограти в улюблені ігри рідних людей, почитати їхні улюблені книжки, переглянути улюблені фільми чи послухати дорогі пісні. Попросити малюків описати власні ігри з друзями у дитсадку чи у дворі, знайти в них спільне із уподобаннями свого дитинства, разом з дітьми придумати нові варіанти старих ігор і забав.

 Організовувати спеціальні мовленнєві ігри для розвитку різних сторін усного мовлення, можна – із залученням рідних, сусідів, друзів. Так, для збагачення словника різними частинами мови корисно пограти в «Зимові слова», «Солодкі слова», «Скляні (дерев’яні, металеві, пластмасові та ін.) слова», «Ввічливі слова», «Веселі/сумні слова», «Спортивні слова» тощо. Тут важливо дати правильну, чітку установку: «Давай згадаємо всі слова, які нагадують нам про...». Поуправляти дітей у вживанні дієслів буде цікаво в ігрових завданнях «Хто що вміє робити?», «Зміни слово» (утворення нових дієслів за допомогою префіксів), а змагальна вправа «Хто назве більше?» стимулюватиме пошук іменників-назв частин предметів, прикметників, прислівників та інших частин мови.

 У повсякденні корисно розширювати запас слів-узагальнень, проводячи ігрові вправи «Назви одним словом», «Магазин меблів (одягу, взуття, іграшок, продуктовий, молочний, овочевий...)», «Що зайве?».

 У спілкуванні з дітьми слідкувати, чи вірно вони узгоджують між собою слова у словосполученнях і реченнях, вчасно і коректно виправляти помилки та включати дітей у створювані дорослим ситуації спілкування, де треба застосувати ці уміння. Наприклад, поставити відповідне питання (скільки вікон у нашій квартирі? у якій сукні підеш на день народження?) або запропонувати гру («Пограємо-порахуємо» на узгодження іменників з числівниками, «Хто який?» на узгодження прикметників із займенниками чи іменниками). Можна створювати й провокаційні ситуації мовлення, у яких пропонуються зразки неправильного зв’язку слів у висловлюваннях і які слід виправити («я мчу з гора без лижах» — «я мчу з гори на лижах»).

 Звертати увагу дітей на багатозначність слів. У певних ситуаціях не втрачати можливість подумати разом над добором іншого слова замість сказаного, визначенням протилежності у дії чи якості, навести приклад різних значень однакових за звучанням слів. Тут стануть в нагоді й ігри «Скажи інакше», «Дружні слова», «Скажи навпаки», «Слова-близнюки».

 Залежно від конкретної ситуації задовольнятися лаконічними висловлюваннями дітей або спонукати їх до побудови більш розгорнутих реплік. Щоб привчити говорити поширеними реченнями, варто подавати власні зразки такого мовлення і залучати дітей до гри. Наприклад, у грі «Мовчун і балакун» один гравець задає основу речення, а інший чи інші по черзі доповнюють її по слову наскільки це можливо: «Стоїть хата. – На березі стоїть хата. – На березі річки стоїть хата. – На мальовничому березі річки стоїть хата. – На мальовничому березі річки стоїть біла хата і т.д.».

 Не менш цікаві ігри можна запропонувати із словотвору від заданого слова. Зокрема: побудувати ланцюжок слів від слова «вчити» (вчитель, учень, навчання, вчений тощо); утворити назви помешкань від назви тварини (корова – корівник, свиня – свинарник, курка – курник, вівця – вівчарня та ін.).

 З метою відпрацювання чіткої звуковимови корисно розучувати з дітьми чистомовки і скоромовки. Якщо у 5-річних дітей спостерігаються вади звуковимови, слід звернутися за допомогою до фахівця-логопеда й виконувати всі рекомендовані ним артикуляційні, фонематичні вправи для постановки звуків, навчання їх диференціації.

 Граючись у слова, варто пропонувати дітям завдання на виділення першого і останнього звука у власних іменах, назвах іграшок чи інших предметів довкілля, спільно з малюками визначати послідовно всі звуки у слові, шукати заданий звук у словах-назвах предметів, картинок, дій довкола себе тощо. Цікаво й позмагатися на більшу кількість названих слів із заданим звуком, із звуком у певній позиції у словах.

 Корисно разом з дітьми «маніпулювати» звуками, складами, наголосами у словах, переставляючи їх. Ігри типу «Так і не так» наочно продемонструють дітям значення порядку звуків, складів і місця наголосу у словах .

 Започаткувати й надалі підтримувати сімейну традицію щоденних бесід про прожитий день з обговоренням вражень, поточних проблем, досягнень, плануванням спільних заходів для дорослих членів родини і дітей. Спонукати дітей не лише до відповідей на поставлені дорослим питання, а й до самостійної їх постановки.

 Привчати дітей бути ввічливими у розмові, бесідах з дорослими і дітьми. Подавати приклад того, як треба вести діалог за столом, у гостях чи при гостях, по телефону. Практикувати ненав’язливий аналіз поточного діалогу за допомогою питань «Чи уважно ти мене слухав?», «Що тобі незрозуміло?», «Які у тебе є питання до мене?» та ін.

 Використовувати можливості сім’ї для залучення дітей до складання зв’язних розповідей: описування іграшки або страви, які сподобалися в гостях; описування уявних речей (автомобіля майбутнього, фасонів бальних суконь для Попелюшки, кімнати Незнайка і Знайка); розповідання за серіями сімейних фотографій (про новорічне свято у дитсадку, літній відпочинок) або картинок із дитячих коміксів; переказ літературного твору з власними імпровізаціями за слайдами діафільму, ілюстраціями у книзі; складання розповідей-суджень, міркувань, пояснень після перегляду вистав, телепрограм, поїздок., спілкування з дорослими і дітьми під час відпустки, перебування у лікарні тощо. Ділитися з дітьми своїми враженнями, висновками, ставленнями щодо прочитаного, побаченого, пережитого.

 Читати дітям твори дитячої художньої літератури і дитячі журнали. Цікавитися новинками книжкового ринку та періодики для дошкільників, залучати дітей до їх вибору і придбання. Опікуватися домашньою бібліотекою, доручати дітям догляд за книжками, наведення порядку на полицях.

 

                               Художньо-естетичний розвиток

 

- ознайомлюйте дітей з різними видами мистецтва шляхом споглядання картин в музеях образотворчого мистецтва, перегляду репродукцій в комп’ютерному режимі, журналах, книгах, відвідування різноманітних виставок;

- вправляйте у визначенні жанру живопису : пейзаж, натюрморт, портрет, казковий, побутовий, анімалістичний;

- надавайте можливість самостійно зображувати предмети побуту, тварин, дерева, транспорт, людей та інше;

- підтримуйте бажання малювати, ліпити, аплікувати, конструювати, передавати свої враження в зображеннях;

- виважено ставтесь до вибору матеріалів зображення, спонукайте до основ рукоділля: вишивання, шиття, бісероплетіння;

- заохочуйте творчість дитини, підтримуйте її ініціативу;

- надавайте дитині можливість слухати досконалі за формою, доступні для розуміння сольні та хорові твори;

- підтримуйте бажання слухати музику, емоційно відгукуватися на неї, передавати свої враження;

- виважено ставтесь до вибору дитиною музичних творів для прослуховування, пропонуйте її увазі не лише легку, ритмічну дорослу музику, а й класичну та дитячу;

- вправляйте дошкільників у визначенні жанру музичного твору, називанні інструмента, на якому він виконується;

- використовуйте музику в аудіо – та відеозаписах;

- організовуйте перегляд доступних дітям за змістом оперних і балетних вистав, відвідування концертів, музеїв;

- навчайте дитину розрізняти «музику природи» – співи птахів, звуки різних комах, шелест листя дерев та хвиль води тощо, порівнювати природну музику зі створеними людьми мелодіями, знаходити в них спільне та відмінне;

- використовуйте високохудожню музику з яскравими образами, різними настроями, під яку дитина може по-різному відтворювати ходьбу, біг, стрибки, рухи танцю тощо;

- розвивайте вокальні дані дошкільника, його музичні та акторські здібності; — вправляйте дитину в умінні співати дзвінко, легко, правильно інтонуючи мелодію;

- викликайте в дошкільника піднесене, радісне самопочуття від співу;

- навчайте сприйнятливості до емоційної реакції на музичний твір;

- залучайте дитину до спільних співів;

- сприяйте виникненню бажання придумувати нескладні мелодії;

- залучайте до театрально-ігрової діяльності;

- створіть театр вдома: розігруйте елементарні життєві ситуації з іграшками, інсценізуйте знайомі літературні твори, казки, оповідання, вірші;

- звертайте увагу дитини на осмислення змісту художніх творів, особливості характерів та поведінки різних персонажів;

- навчайте оволодівати засобами емоційної виразності, виражати почуття мімікою, жестами, інтонацією, словами; вправляйте в цьому;

- заохочуйте творчість дитини, підтримуйте її ініціативу, схвалюйте вдале виконання ролі;

- відвідуйте разом з дітьми театри (ляльковий, драматичний, юного глядача тощо).

 

                              ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

 

- обирайте іграшки та ігри, які відповідають санітарно-гігієнічним нормам та є безпечними для життя і здоров’я ваших дітей;

- купуйте ті ігри та іграшки, які є педагогічно цінними у даному віці;

- оберігайте дітей від ігор та іграшок, пов’язаних із проявами агресії, жорстокості, цинічного ставлення до загальнолюдських цінностей;

- спонукайте дитину до вияву самостійності у доборі ігор та іграшок, поважайте її вибір;

- створіть для дитини власний ігровий осередок, в якому б знайшлося місце для різних видів ігор та іграшок, в тому числі і народних; привчайте підтримувати в ньому порядок;

- виділяйте більше часу на спільні з дитиною ігри, не бійтеся на деякий час повернутися у дитинство;

- розширюйте уявлення дитини про навколишній світ (спостерігайте за явищами та предметами; відвідуйте музеї, театри, установи громадського користування; знайомтеся з різними професіями та ін.), заохочуйте до відображення побаченого в іграх;

 

Пошук

Календар
«  Серпень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Архів записів

Друзі сайту